Formular de contact
contact prin email: runrares@gmail.com
Run Rareș
RunRares.ro este un site care își propune prezentarea de articole detaliate despre diferite aspecte legate de alergare, cum ar fi planificarea antrenamentelor, fiziologia efortului, specificitatea pregătirii în funcție de vârstă, sex, calități individuale și situație personală, cu scopul de a-i ajuta pe cei pasionați de practicarea acestui minunat sport să devină alergători mai buni, mai motivați, mai competitivi.

  Un alergător bun trebuie să poată spune la orice antrenament ce tip de alergare face și ce obiective urmărește prin acel antrenament!  
Antrenament

 Antrenament

Articole despre planificarea și conținutul antrenamentelor alergătorilor de fond

Alergarea de durată – Long Run (LR) – reprezintă un tip de antrenament fundamental pentru alergătorii de fond, indiferent de proba practicată. Alergarea de durată este practicată în toate fazele de pregătire de către alergătorii de fond și semifond, având diferite variante și particularități pe care le voi prezenta în acest articol.

Planificarea antrenamentelor pe faze de pregătire (periodizată) este cel mai important factor în pregătirea alergătorilor de fond. Aceasta pentru că, pentru a deveni alergători mai buni, trebuie să dezvoltăm multe calități și sisteme fiziologice, trebuie să avem o bună rezistență generală dar și o rezistestență specifică și eficiență în alergare, iar toate aceste obiective nu pot fi realizate simultan. În acest articol voi prezenta modelul Profesorului Jack Daniels de planificare a fazelor de pregătire, precum și o descriere generală a acestor faze.

Fartlek-ul este un tip de alergare cu totul aparte, care dezvolta toate caliățile importante ale alergătorilor de fond, fiind și foarte distractiv în același timp. Este un tip de antrenament care se poate face în grup sau solitar, pe teren variat sau plat, pe zăpadă, pe alei asfaltate, prin păduri sau pe pistă; este recomandat pentru toate fazele de pregătire, în perioadele de revenire după accidentări dar și în cele de intrare în formă maximă de dinaintea concursurilor.

În acest articol voi prezenta sistemul piramidal de planificare a antrenamentelor pentru alergăttorii de semi-fond și fond conceput de Arthur Lydiard, una din marile personalități ale lumii alergării. Articolul începe cu o scurtă biografie a lui A. Lydiard după care este prezentată celebra piramidă a etapelor de pregătire, fiecare dintre aceste etape fiind prezentată și explicată în detaliu.

Antrenamentele la altitudine reprezintă un mijloc extraordinar de a ne îmbunătăţi calităţile de alergători şi în acelaşi timp un prilej de a ne antrena în mijlocul unor peisaje minunate, într-un aer nepoluat, de a fi în legătură directă cu natura! Este foarte important să ştim care sunt mecanismele fiziologice prin care progresăm atât de repede după o perioadă de "cantonament" în frumoasele staţiuni montane. În acest articol sunt descrise modificările fiziologice produse de altitudine şi modul în care ne influenţează antrenamentele.

Dacă la început cei mai mulţi consideră alergarea drept o activitate recreativă utilă pentru "menţinerea siluetei", nu după mult timp apare dorinţa de a progresa, de a depăşi anumite "recorduri personale", pe scurt de a deveni competitiv. În acest scop alergătorii încep să crească volumul de alergare, numărul antrenamentelor şi intensitatea alergării. Dacă aceste modificări sunt făcute la întâmplare, de cele mai multe ori ele au efecte negative producând o stare de epuizare, accidentări, scăderea plăcerii şi a motivaţiei de a alerga. Progresul trebuie obţinut prin planificarea judicioasă a antrenamentelor, astfel încât progresele să fie consistente şi fireşti. Primul pas în planificarea pregătirii în alergarea de durată o reprezintă cunoaşterea unor principii de bază ale antrenamentului.